راه اندازی سریع

وزیر راه و شهرسازی عنوان كرد:
فعاليت ٣٥٠ كارگاه عمرانی برای ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های کشور
روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي
1399/02/29

​وزیر راه و شهرسازی از فعالیت ۳۵۰ كارگاه عمرانی مربوط به طرح سراسری ارتقای كیفی روكش آسفالت راه‌های شریانی كشور خبر داد و گفت:‌ این طرح در راستای دستیابی به پنج هدف اصلی تعریف شده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي محمد اسلامی،وزیر راه و شهرسازی با اعلام اين مطلب افزود:
طرح سراسری ارتقای كیفی روكش آسفالت راه‌های شریانی كشور در حال حاضر دردست اجرا است اين در حالي است  كه  طول شبكه را‌ه‌های كشور ،حدود ۲۲۱ هزار كیلومتر از انواع راه‌ها است و  حدود ۳۴ هزار كیلومتر از آن را ،راههاي شرياني تشكیل می‌دهند.
وی خاطر نشان كرد:
براساس برداشت‌های میدانی از حدود ۳۴ هزار و ۶۳۳ كیلومتر راه شریانی، ۳۳ درصد از راه‌های شریانی كشور نیاز به بهسازی روكش دارد یا باید با توجه به میزان خرابی لكه گیری و روكش موضعی شود. همچنین ۳۵ درصد نیاز به روكش‌های حفاظتی دارد و حدود ۳۲ درصد از راه‌های شریانی كشور نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند و نیاز به مجموعه عملیات نگهداری جاری دارند.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:  با عنایت به محدودیت منابع مالی و اعتباری از یك سو و از طرفی به منظور جلوگیری از رشد افزایشی و غیرقابل كنترل خرابی رویه محورها و در راستای اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف جهش تولید، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  به كارگیری روش‌های زود بازده و كم هزینه با رویكرد جدید و استفاده از عملیات پیشگیرانه و روش‌های حفاظتی از قبیل میكروسرفیسینگ،‌ چیپ‌سیل، فوگ سیل و .... را در سال جاری در دستور كار قرار داده است.
وی تاكید كرد: اگر چه توسعه و گسترش شبكه راه‌ها یكی از شاخص‌های اساسی رشد اقتصادی كشور به شمار می‌رود اما لازمه بهره گیری از پتانسیل راه‌های موجود، حفظ و نگهداری از آنهاست.
وزیر راه و شهرسازی اهداف نگهداری از راه‌های كشور را حفظ و حراست از سرمایه گذاری‌های كلان گذشته و سرمایه‌های امروز، ‌افزایش دارایی های سرمایه ای از طریق بهینه سازی راه‌های موجود،‌ تسهیل تردد وسائط نقلیه و برقراری ارتباط جاده‌ای مستمر و ایمن،‌ تامین ایمنی عبور و مرور، تقلیل زمان و هزینه سفر و كاهش استهلاك وسائط نقلیه و كاهش مصرف سوخت برشمرد.
اسلامی با بیان این كه « مدیریت كلان و سیاست گذاری این وظیفه خطیر در سطح ستاد وزارت راه و شهرسازی بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است»، یادآور شد: بدنه اجرایی این سازمان آمادگی دارند تا با بهره‌گیری از مدیران و كارشناسان با تجربه و كارآمد و استفاده از دانش روز در این حوزه، زمینه اجرای یك راهداری نوین و به دنبال آن ایجاد جاده هایی ایمن برای كاربران جاده ای را در کشور تحقق بخشند.


http://rmto.ir/NewsAttach/۲۰۲۰۰۵۱۸۱۸۲۸۴۰.jpg
پرینت خبر Convert to PDF