اخبار استان بوشهر

  
  
  
۵۶۷ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان عمومی بین شهری توزیع شدجدید1399/07/03روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوع

​مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون با وجود همه مشکلات ۵۶۷هزار حلقه لاستیک بین ناوگان عمومی  با نرخ یارانه اي در کشور توزیع شده است.​​

همه محورهای اصلی استان بوشهر به مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی مجهز هستند1399/06/03روابط‌عمومي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان بوشهر
همه محورهای اصلی استان بوشهر به مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی مجهز هستند عباس فرامرزی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر : با تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر همه محورهای اصلی و شریانی استان با مشارکت بخش خصوصی به مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی مجهز هستند و کاربران جاده ای از خدمات آنها بهره میبرند. وی گفت : هم اکنون تعداد 18 واحد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی با پراکنش مناسب در سطح محورهای ارتباطی استان فعال هستند و برای تعداد 10 مجتمع نیز موافقت اصولی صادر شده است . فرامرزی تصریح نمود : این مجتمع هاکه از جایگاه عرضه سوخت ، رستوران ، نمازخانه ، تعمیرگاه و توقف گاه ،سرویس های بهداشتی و بعضا خوابگاه نیز تجهیز هستند خدمات مناسبی را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم آورده اند . معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اینکه دو واحد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی نیز در هفته دولت به بهره برداری میرسند اضافه کرد : مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی شهید یاسینی در محور بوشهر به گناوه و مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی صیادی در محور کنکان به پارسیان که با مشارکت بخش خصوصی احداث شده همزمان با هفته دولت به بهره برداری میرسند . وی گفت : برای اتمام و آماده سازی این دو مجتمع مجموعا 90میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و 9 میلیارد ریال از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هزینه شده است . فرامرزی افزود : سیاست های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برنامه ریزی و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث و بهره برداری از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی است و تمام تلاش ما در استان نیز حمایت فنی و اداری از این سرمایه گذاران است . معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اضافه نمود : در حالیکه تا سال 92 فقط تعداد 8 مجتمع در سطح محورهای ارتباطی استان فعال بود هم اکنون این تعداد به 18 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی رسیده که نشان از توجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تجهیز راه ها به خدمات بین راهی است . وی تصریح کرد : با احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی بسیاری از خدمات متفرق بین راهی که بعضا به دلیل عدم راه دسترسی و رمپ ورود و خروج استاندارد موجب بروز حوادثی نیز میشدند جلوگیری شده است . وی همچنین با اشاره به خدمات و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای توانمندی منزلت نیروی انسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت : در یکسال اخیر بیش 17 هزار 372 نفرساعت آموزش تخصصی ،عبادی،فرهنگی و اجتماعی برای پرسنل برگزار شده است و کارکنان آموزش های لازم ضمن خدمت حضوری و مجازی طی کرده اند . معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود : در بخش نوسازی ساختمان اداری محل خدمت همکاران و تجهیزات مورد نیاز تقریبا همه ساختمان های راهداری در شهرستانها و راهدارخانه ها بازسازی و تعمیر و مرمت شده و امکانات اداری لازم نیز برای همکاران فراهم گردیده است. فرامرزی اضافه کرد : با همه گیری ویروس کرونا و شیوع کویید 19 اقدامات لازم برای مصون ماندن همکاران از این بیماری صورت گرفت و علاوه بر فرهنگ سازی و ارایه آموزش بسته های بهداشتی لازم حاوی ماسک،دستکش ،ژل ضدعفونی کننده تهیه و در اختیار همکاران قرار گرفت . وی گفت در راستای خدمات به همکاران و کمک به معیشت آنان علاوه به ارائه بسته های معیشتی به آنها با بانک ها و دفاتر بیمه نیز در مورد ارائه تسهیلات و خدمات بیمه انعقاد همکاری شده تا همکاران از تسهیلات و خدمات بیمه بهره مند شوند
همزمان با هفته دولت دو واحد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان بوشهر به بهره برداری میرسد1399/05/29روابط‌عمومي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان بوشهر
همزمان با هفته دولت دو واحد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان بوشهر به بهره برداری میرسد مهندس سیدحمیدرضا علم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اعلام این خبر افزود : مجتمع خدماتی رفاهی شهید یونسی در محورساحلی بوشهر به گناوه و مجتمع صیادی واقع در محور عسلویه به بندرعباس (بندو)با اتمام مراحل اجرایی در هفته دولت به بهره برداری می رسند . وی افزود : این دو پروژه هر کدام دارای 10000متر مربع مساحت بوده و از همه امکانات خدماتی رفاهی و بهداشتی از قبیل جایگاه عرضه سوخت ، نمازخانه ، سرویس های بهداشتی ، رستوران ، تعمیرگاه ، استراحتگاه و فضای سبز برخوردار هست . مهندس علم تصریح کرد : برای اتمام و بهره برداری از این دو پروژه مجموعا 90میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و 9میلیارد ریال از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هزینه شده است . مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت : با بهره برداری از این پروژه ها تقریبا همه محورهای شریانی استان از وجود خدمات مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی بهره مند میشوند و رانندگان و گردشگران داخلی و خارجی در صورت نیاز میتوانند از امکانات آنها استفاده کنند . وی اضافه کرد در سال گذشته نیز 5 واحد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی با پراکنش مناسب در سطح محورهای ارتباطی استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به بهره برداری رسید که در نوع خود در کشور کم نظیر است . مهندس علم گفت : هم اکنون تعداد 18 واحد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در سطح استان فعال هستند و برای 10 مجتمع خدماتی رفاهی دیگر نیز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای موافقت اصولی صادر شده است . وی افزود :این مجتمع ها که دارای رمپ ورود و خروج فنی و استاندارد هستند و همه خدمات لازم را نیز در خود دارند باعث ایمنی بیشتر برای بهره برداران جاده ها می شوند و با بهره برداری از آنها از خدمات متفرق بین راهی نیز جلوگیری می شود . مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با شیوع ویروس کرونا و برای سلامتی بیشتر استفاده کنندگان از این خدمات ، طرح ضدعفونی و گندزدایی مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی بصورت روزانه در دستور کار قراردارد.
تامين اعتبار پروژه راه ريز - باغان استان بوشهر ضرورى است1399/04/28روابط‌عمومي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان بوشهر
تامين اعتبار پروژه راه ريز - باغان استان بوشهر ضرورى است معاون فنی و نظارت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: پروژه در دست اجرای راه ارتباطی ریز- سرچشمه - باغان در این استان نیازمند تامین اعتبار است. عبدالکریم اخترشناس افزود : این جاده به طول ۳۰ کیلومتر در زمان حاضر ابنیه فنی ۱۳ کیلومتر آن حدفاصل باغان - سرچشمه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی بیان کرد: همچنین ١٠.٥ کیلومتر از آن حدفاصل سرچشمه به ریز آسفالت شده و ٦.٥ کیلومتر در مرحله زیرسازی است. اخترشناس اضافه کرد: تاکنون برای اجرای این راه روستایی ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده‌است و امسال برای آن سه میلیارد تومان مصوب شده‌است. وی ادامه داد: با احداث جاده ریز- سرچشمه - باغان همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان بوشهر از راه روستایی مناسب برخوردار می‌شوند. اخترشناس یادآور شد: پیمانکاران این پروژه مطالبات زیادی دارند که انتظار است با تامین اعتبار بخشی از مشکلات این پروژه برطرف شود. وی اظهار داشت: راه ساحلی بوشهر - دیر از جمله مطالبه‌ مردم و یکی دیگر از نقاط پرحادثه استان بوشهر است که ۲ قطعه آن به طول ۲۰ کیلومتر در محدوده پل مند - گلستان و پل مند - دیر با برآورد اولیه ۱۹میلیارد تومان در دست مناقصه است که انتظار می‌رود امسال عملیاتی شود. معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: سال گذشته ۱۴۰ مناقصه و استعلام در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامل مجتمع‌های خدمات رفاهی، روکش آسفالت، ایمن سازی راه‌ها و مدرسه‌های حاشیه جاده، نگهداری و مطالعه، هوشمند سازی و احداث و توسعه راه‌های فرعی و روستایی برگزار شد و ۱۲۰ قرارداد با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان منعقد و عملیات اجرایی آنها آغاز شده‌است. وی از پروژه‌های شاخص در دست اجرا را سه قطعه جاده دیلم - بهبهان در محدوده عامری به طول ۱۲.۵ کیلومتر، بهسازی و آسفالت راه روستایی چهار برج به طول ۱۰ کیلومتر و قطعه اول بهسازی و تعریض محور عالیشهر - دلوار به طول ۶ کیلومتر نام برد. اخترشناس اضافه کرد: در زمان حاضر ۶۴ دوربین کنترل سرعت در راه‌های این استان نصب است و کل محورهای استان بوشهر را تحت پوشش قرار می‌دهند همچنین ۱۷ دوربین نظارت تصویری و ۵۴ تردد شمار در راه‌ها فعال و وضعیت ترافیکی محورها را رصد می‌کنند. وی قیمت بالای مصالح و تخصیص نیافتن بموقع اعتبار را باعث کندی و توقف پروژه‌ها عنوان کرد.
بازدید مهندس زمانیان مدیر کل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از پروژه های راهداری استان بوشهر1399/04/11روابط‌عمومي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان بوشهر

بازدید مهندس زمانیان مدیر کل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از پروژه های راهداری استان بوشهر1399/04/09روابط عمومي  اداره كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان بوشهر

​مهندس محمدرضا زمانیان مدیر کل نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از دو پروژه اصلاح نقطه حادثه خیز گردنه عامری و پل درودگاه در استان بوشهر بازدید کرد . ​

کاهش 32درصدی تردد محورهای ارتباطی استان بوشهر در سه ماه نخست سال 99 ناشی از کرونا1399/04/09روابط‌عمومي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان بوشهر
کاهش 32درصدی تردد محورهای ارتباطی استان بوشهر در سه ماه نخست سال 99 ناشی از کرونا مهندس سید حمیدرضا علم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان: بر اساس داده های دستگاههای تردد شمار برخط مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل ونقل جاده ای در سه ماه نخست سال 99 مجموعا24میلیون419هزار 120 تردد در محورهای ارتباطی استان بوشهر ثبت شده که با احتساب 36میلیون 419هزار 120 تردد سه ماه سال 98 بیش از 32 درصدکاهش یافته است. وی افزود: فروردین امسال با ثبت 5 میلیون 512 هزار29تردد در مقایسه با ثبت 13میلیون 234هزار120 تردد سال گذشته شاهد کاهش 58/35 درصدی تردد بوده که این امر ناشی از اعمال محدودیت تردد و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بوده است. مهندس علم تصریح کرد : در اردیبهشت هم با اعمال محدودیت وممنوعیت سفرهای غیرضروری ناشی از کرونا شاهد کاهش 19/93درصدی تردد در محورهای ارتباطی استان بوده ایم بطوری که تردد 11میلیون 949هزار268 عددی به 9میلیون 9567 هزار337 تردد کاهش یافته است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: با کاهش تدریجی محدودیت در سفرهای برون شهری ،تردد جاده ای استان درخرداد ماه به نسبت دوماه نخست سال شاهد افزایش نسبی بوده ولی در این حال هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از14درصدکاهش داشته است و از10میلیون 895هزار694تردد به عدد9میلیون 339هزار754تردد رسیده است. وی افزود : در دوره یاد شده محورخروجی بوشهر(بوشهر – چغادک) با ثبت 1میلیون 913هزار52 تردد درمیان محورهای ارتباطی استان شاهد بیشترین تردد ومحورگناوه به سیاه مکان با ثبت73هزار203تردد شاهدکمترین تردد بوده است . مهندس علم گفت: برگشت همین محور(چغادک –بوشهر)نیز با ثبت 1میلیون 780هزار447تردد دومین محور پرتردد استان درسه ماهه امسال بوده که این موید فراوانی و ثبت بیشتر تردد به مرکز استان نسبت به سایرشهرهاست. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اضافه کرد : تاریخ پنجم خرداد99با ثبت 24هزار184تردد پرترددترین روز درسه ماه اخیر و ساعت19تا20همین تاریخ نیز شاهد ثبت بیشترین تردد در ساعات و اوج ترافیک در محورهای ارتباطی استان بوده است. مهندس علم گفت : درسه ماه نخست امسال همچنین شاهد ا میلیون 322هزار61تردد ورودی به استان و1میلیون 582هزار53 به خارج از استان بوده ایم که بشترین تردد ورودی مربوط به محور کازرون – برازجان(کنارتخته به دالکی) با413هزار963 تردد و بیشترین تردد خروجی نیز مربوط به همین محور با ثبت 427هزار668 تردد بوده است. وی اضافه کرد:محورسیاه مکان به گناوه با ثبت 77هزار230تردد ورودی و برگشت همین محور با ثبت 73هزار203 تردد خروجی شاهد ثبت کمترین آمار تردد ورودی وخروجی استان درسه ماه اخیر بوده است .
اجرای نهضت لکه گیری و روکش آسفالت محورهای ارتباطی استان بوشهر1399/04/09روابط‌عمومي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان بوشهر
مهندس علیرضا پوررضامعاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر: ۱۴.۵ کیلومتر راه روستایی این استان امسال در قالب طرح ابرار بهسازی و آسفالت (حفاظتی) می‌شود. علیرضا پوررضا درگفت وگو با ایرنا افزود: روستاهایی که امسال در استان بوشهر زیر پوشش طرح ابرار قرار می‌گیرند شامل راه روستایی بیدو،تنگ خون و باختاج شهرستان دشتستان و راه ورودی بادوله شهرستان دشتی است که زیرسازی و روسازی این پروژه‌ها با استفاده از ماشین آلات راهداری استان بصورت امانی انجام و برای آسفالت آن نیز با پیمانکار قرار داد بسته شده است. وی بیان کرد: برای آسفالت و بهسازی این پروژه‌هاکه بصورت انجام می شود۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده درصورتیکه اگر کل این پروژه‌ها به صورت امانی انجام نمی‌شد باید بین ۶ تا هفت میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آنها هزینه می‌شد. معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در خصوص طرح ملی ابرار گفت: طرح ملی ابرار در راستای اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید و با هدف تکمیل شبکه راه‌های روستایی مشتمل بر ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از ۲ هزار کیلومتر از راه‌های اولویت‌دار روستایی با ۱۸۰ اکیپ راهسازی و هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی دولتی اجرا می‌شود. وی ادامه داد: استان بوشهر ۲هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی دارد که ۹۰ درصد این راه‌ها آسفالته و از جمله استان‌هایی‌ است که بیشترین راه روستایی آسفالته کشور را داراست و تلاش می‌شود ۱۰ درصد مابقی نیز در قالب طرح ملی ابرار آسفالت شود. پوررضا اضافه کرد: طرح ملی ابرار در راستای اقتصاد مقاومتی و توجه به رعایت صرفه جویی در هزینه‌ها با نگاه استفاده از امکانات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجرا می‌شود. مهندس علیرضاپور رضا معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با توجه به وضعیت اعتباری و بودجه‌ای و گرانی در شرایط کنونی اجرای پروژه‌های راهسازی مقرون به صرفه نیست و اولویت باید به سمت اجرای پروژه‌های راهداری باشد. علیرضا پور رضا در گفت وگو با ایرنا افزود: امروز بیشتر اعتبارات به سمت اجرای پروژه‌های راهسازی هدایت می‌شود و نگهداری و حفاظت از راه‌ها و پروژه‌های راهداری کمتر موردتوجه واقع می شوداین در حالی است که در شرایط کنونی باید نگاه مجموعه مدیریتی استان بوشهر به سمت راهداری و حفظ و نگهداری راه‌ها و حفظ شرایط موجود معطوف باشد. وی یادآورشد: استان بوشهر سال گذشته ۶۸ میلیارد تومان اعتبار استانی با تخصیص ۴۲ درصد و ۶۲ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارملی با تخصیص ۷۰ درصد داشته که در بخش راهداری هزینه شده‌است و با این میزان اعتبار ۱۵۰ کیلومتر روکش آسفالت و ۲۵۰ هزار مترمربع لکه‌گیری انجام شده‌است. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: برای سال‌جاری براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت و ۳۵۰ هزار مترمربع لکه‌گیری راه‌ها انجام می‌شود. وی تاکید کرد: وظیفه ذاتی حوزه راهداری حفظ و نگهداری راه‌ها برای ارتقای طول عمر آسفالت، افزایش ایمنی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز برای کاهش تصادف‌ها و تلفات جانی است. این مقام مسئول گفت: هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نگهداری رویه آسفالت، استفاده از آسفالت حفاظتی برای کاهش هزینه و افزایش طول عمر آنها است که سال گذشته در ارتباط ۲۰۰ کیلومتر لایه حفاظتی فوکسیل و ۱۵ کیلومتر چیپسیل (عملیات روکش محافظتی چیپسیل برای بهبود کیفیت و طول عمر آسفالت انجام می‌شود) در استان بوشهر انجام شده‌است. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در باره نقاط حادثه خیز گفت: در زمان حاضر ۴۷ نقطه حادثه خیز در استان بوشهر شناسایی که همه این نقطه‌ها آشکارسازی و نصب علائم برای آنها انجام شده است. وی ادامه داد: براساس ابلاغ سال گذشته ۲۴ نقطه ابلاغ شده که با توجه به اعتبارات پیش بینی شده هفت نقطه اصلاح و مابقی نیز امسال با تامین اعتبار لازم اصلاح می‌شود. پوررضا گفت: افزون براین یک سری نقاط حادثه خیز طولی نیز در استان بوشهر از جمله احداث باند دوم و اصلاح نقاط حادثه خیز محور دیلم - بهبهان، ورودی شهر دلوار به طول ۶ کیلومتر، اصلاح قوس‌های لاور دشت پلنگ، نقطه حادثه خیز اهرم - فراشبند، و بهسازی و تعریض قطعه اول آبدان - دوراهک از جمله این نقاط است. وی در باره طرح سراسری لکه گیری گفت: یکی از هدف‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راه‌های شریانی و پرترافیک تامین بستر و رویه مناسب برای ترافیک عبوری است که در این زمینه نهضت لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی تعریف شده‌است. پوررضا ادامه داد: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۶۰ کیلومتر لایه حفاظتی فوکسیل و ۱۳ کیلومتر روکش سراسری از تونل دریاقلی تا ابتدای گردنه دالکی، لکه گیری و درزگیری کمربندی برازجان، چغادک - احمدی، آسفالت باند دوم روستای بوستانو و آسفالت اخند و عسکری پیش بینی شده‌است. وی در مورد طرح واکنش سریع این اداره کل گفت: طرح واکنش سریع یکی دیگر از طرح‌های این سازمان است که با هدف افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای و ارتقای ایمنی و کیفیت محورها در سال جاری اجرا می‌شود. پوررضا گفت: بدون تردید سازمان بزرگی چون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که وظیفه اصلی آن حفظ و مراقبت از راه‌ها، مدیریت حوادث، رخدادهای جادهای، بازگشایی مسیر و ترمیم خرابی‌ها است با سرعت بخشی به اقدمات و افزایش میزان آمادگی در نفرات می‌تواند نقش مهم و موثرتری در بحران‌ها و حوادث جاده‌ای و آسیب‌های ناشی از آن را ارائه کند. وی یادآور شد: ایجاد نیروی واکنش سریع راهداری از جمله اقدام‌های مهم و تاثیرگذار در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌است که چنانچه با برنامه‌ریزی موثر و ساز کار لازم در عرصه‌های سخت و نرم افزاری برای آن فراهم شود می‌تواند موتور محرک خدمات این نیرو در رویارویی با آسیب‌ها و بحران‌های روبه افزایش طبیعی و ترافیکی در جاده‌ها باشد. پوررضا هدف از برگزاری نخستین رزمایش نیروی واکنش سریع راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر حفظ آمادگی برای بحران‌های پیش رو و بررسی ظرفیت‌ها، سنجش توان و آسیب شناسی اقدمات صورت گرفته و شناساسی چالش‌ها و مزیت‌های پیش رو در مواجه با حوادث بلایای طبیعی و سوانح ترافیکی است. وی همچنین بر ضرورت تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و به روز بودن ماشین آلات برای حضور بموقع در بحران‌ها تاکید کرد. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: این استان در زمان حاضر با خرید ۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات مورد نیاز این بخش از نظر امکانات سرآمد است و با ۲۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین در زمان نیاز آماده خدمات رسانی است اما به روز بودن این امکانات نیازمند تامین اعتبار بویژه در بخش تعمیرات است که اعتبارات ملی به تنهایی جوابگو نیست و باید از محل اعتبارات استانی نیز برای این بخش تامین اعتبار شود. این مقام مسئول یکی دیگر از مشکلات بخش راهداری را پرداخت حقوق و مزایای کارکنان راهداری عنوان و اضافه کرد: حقوق این افراد به صورت قرارداد طرح پرداخت می‌شود این درحالی است که نیاز است برای انجام امور راهداری پرداخت حقوق و مزایای کارکنان از سرفصل حمل و نقل پرداخت شود تا اعتباری که فقط برای راهداری در هر شهرستان تخصیص می‌یابد در زمینه راهداری باشد. وی ادامه داد: در زمان حاضر بیشتر اعتبار تخصیص یافته به ردیف راهداری در هر شهرستان بابت حقوق کارکنان طرح هزینه و مبلغی برای هزینه در امور راهداری باقی نمی‌ماند. پوررضا گفت: همچنین با توجه به حادثه خیز بودن استان نیاز است که مسئولان یک بانک ماشین آلات به روز و کارا داشته باشند که در زمان بحران در کوتاه ترین زمان از این امکانات استفاده شود.
انتقال وظایف راه روستایی از راه و شهرسازی به راهداری و حمل و نقل جاده ای 1399/03/31روابط‌عمومي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان بوشهر
انتقال وظایف راه روستایی از راه و شهرسازی به راهداری و حمل و نقل جاده ای سید حمیدرضا مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر : در راستای یکپارچه سازی و مدیریت واحد ساخت و نگهداری از شبکه راه های روستایی ، وظایف و مسئولیت های راه روستایی از راه و شهرسازی منفک و به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار گردید . وی افزود : بر اساس یکصد و هشتاد و سومین مصوبه شورای عالی اداری کشور و به منظور مدیریت یکپارچه مسئولیت های این حوزه ، تمامی اختیارات ، نیروی انسانی ، ساختار تشکیلاتی و اعتبارات مرتبط با ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی از ادارات کل راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای منتقل شده است . علم تصریح کرد : با ابلاغ این مصوبه شورای عالی اداری کشور از ابتدای سال 99 مسئولیت هرگونه عملیات توسعه و تکمیل راه های روستایی و فرعی و نگهداری از آنها در استان با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است . وی گفت : روند انتقال وظایف ساخت راه های روستایی و فرعی و نیروی انسانی با تعامل و همراهی خوبی که در استان وجود داشت به بهترین نحو ممکن انجام شد و هم اکنون نیروهای حوزه راههای روستایی و فرعی در بدنه راهداری و حمل و نقل جاده ای مشغول فعالیت هستند . علم اضافه کرد : بیش از 3 هزار 91 کیلومتر راه روستایی و فرعی شامل 2هزار 246 کیلومتر راه روستایی و 845 کیلومتر راه فرعی در استان وجود دارد که وظیفه حفظ و نگهداری از آنها با اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای است . مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح نمود: استان بوشهر با برخورداری از 4 هزار و 334کیلومتر راه که 3 هزار و 91 کیلومتر راه روستای و فرعی است یکی از استان های با درصد بالای راه روستایی است که همین امر مسئولیت ما را سنگین تر می کند . وی گفت : درحال حاضر نزدیک به 90درصد راه های روستایی و فرعی استان آسفالت هست که همین امر ما در زمره یکی از بهترین استان های در امر توجه به راه روستایی و فرعی قرارداده است. علم اضافه کرد : در راستای توسعه ، نگهداری و ایمن سازی راه های روستایی استان علاوه بر تعریض ، بهسازی ، نصب علائم و خط کشی راه های موجود بیش از یکصد کیلومتر راه روستایی فرعی که هنوز آسفالت نشده بودند در قالب طرح ملی ابرار در حال اجرای عملیات راهسازی است .
ناوگان حمل‌ونقل ۵.۵ سال جوان‌تر می‌شود1399/03/31روابط‌عمومي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان بوشهر
ناوگان حمل‌ونقل ۵.۵ سال جوان‌تر می‌شود معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت: یکی از اقدامات سازمان حمل و نقل واردات کامیون است که در این طرح ۵۳ هزار خودرو ناوگان حمل و نقل از رده خارج و با کامیون های سه ساله تعویض می‌شوند و ناوگان حمل و نقل کشور ۵.۵ سال جوان تر خواهد شد. مهدی شهابی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در زمینه تصادفات یکی از مشکلات اصلی ما واژگونی است، افزود: در حوزه تصادفات محورها که مهمترین دلایل آن عدم توجه به جلو توسط رانندگان، استفاده از تلفن همراه و عدم رعایت فاصله طولی بوده که سبب رشد تصادفات شده است. وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد ۳۰ درصدی تصادفات را داشتیم که عمده عوامل آن نیز عامل انسانی و پس از آن وسیله نقلیه و عامل راه دخیل بوده است. باید گفت ۷۵ الی ۸۰ درصد تصادفات با عامل انسانی رخ می دهد و پس از از آن نقش خودرو و وسیله نقلیه وارد است. تنها راه پیشگیری از این موضوع نیز فرهنگ سازی و آموزش است. این مسئول توضیح داد: واحد ایمنی و ترافیک راهداری در مدارس از مقاطع راهنمایی و دبیرستان این آموزش‌ها را آغاز کرده است. همچنین آموزش‌هایی برای رانندگان حمل و نقل عمومی که پیش از آن‌ که وارد ناوگان شوند بایستی آموزش های بدو به خدمت را بگذرانند. از مدارک مورد نیاز برای این رانندگان داشتن مجوز فعالیت رانندگی و کارت هوشمند است یکی از شرایط آن گذراندن این آموزش ها است. روش دیگر می تواند اعمال قانون از سوی حوزه پلیس راه باشد. معاون حمل و نقل اداده کل راهداری بوشهر اظهار کرد: در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۹ -یعنی از ۲۵ اسفندماه ۹۸ تا ۲۰ فروردین ۹۹- نزدیک به ۵۰ درصد کاهش تصادفات را تجربه کرده‌ایم که می تواند به دلیل اعمال محدودیت های ترافیکی و همچنین رعایت کردن بیشتر قوانین از سوی مردم باشد. شهابی با اشاره به طرح واردات خودرو با کارکرد کمتر از ۳ سال گفت: یکی از اقداماتی که سازمان حمل و نقل با همکاری گمرک، استاندارد و محیط زیست انجام داده است اینکه ۴ گروه از شرکت های تولید کننده خودروهای سنگین و شرکت های حمل و نقل توانمند داخلی با مجوز از سازمان حمل و نقل جاده ای می توانند با مجوز از سازمان صمت واردات کامیون سنگین را برای مالکین حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده انجام دهند. این کار با دستور ابلاغی وزیر راه و شهرسازی و برای نوسازی ناوگان جاده‌ای انجام می شود. وی توضیح داد: یکی از شرایط اصلی آن داشتن تاییدیه آلاینده های زیست محیطی از محیط زیست است و پس از آن نیز کیفیت ناوگان که باید به تایید اداره استاندارد برسد. همچنین این شرکت‌ها باید خدمات پس از فروش نیز داشته باشند. کامیون هایی که اجازه ورود دارند از کشورهای خاصی هستند که این کشورها اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی است و از سایر کشورها اجازه واردات وجود ندارد. این مسئول تصریح کرد: در قالب این طرح بخشی از ناوگان فرسوده اسقاط و از رده خارج خواهند شد، حداقل توناژ خودروها باید ۱.۵ تن بوده و دارای معاینه فنی و فعال در بخش حمل و نقل باشد. کامیون های فرسوده از چرخه حمل و نقل خارج و خودروهای وارد شده جایگزین آنها می‌شوند. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان بوشهر عنوان کرد: مزیت عمده‌ این طرح لحاظ شدن تخفیف گمرکی ۲۵ درصدی برای واردکنندگان است. افرادی که تمایل به واردات دارند و واجد شرایط هستند می‌توانند از طریق سایت سازمان راهداری ثبت نام نمایند. مهدی شهابی با بیان اینکه در این طرح اولویت با ناوگان بالای ۴۰ سال است، یادآور شد: میانگین عمر کشوری ناوگان حمل و نقل چیزی نزدیک به ۱۸ سال است که این رقم در استان بوشهر حدود ۹ سال برآورد شده، اگر این برنامه اجرا شود ۵۳ هزار خودرو در ناوگان حمل و نقل کشور از رده خارج و با کامیون های سه ساله تعویض می‌شوند که ناوگان حمل و نقل کشور ۵.۵ سال جوان تر خواهد شد. وی در خصوص فرآیند کنترل و نظارت ناوگان که به شکل میدانی و سیستمی انجام می شود، توضیح داد: در سطح استان و در خروجی و ورودی‌ها گشت‌های نامحسوس با همکاری پایگاه های پلیس پیش‌بینی شده که از لحاظ رعایت موارد ایمنی بررسی صورت می‌گیرد. معاون حمل و نقل راهداری بوشهر بیان کرد: در بازرسی و کنترل خودروها اسناد حمل شامل بارنامه و صورت وضعیت مورد بررسی قرار گرفته است. کنترل های سیستمی از طریق سامانه سپه تن انجام می شود و ۱۲۳ اکیپ در طول ۲ ماه فعالیت‌ها را رصد می‌کرده اند و نزدیک به ۹۵ پرونده تخلف تشکیل شده است. شهابی با تاکید بر اینکه همه این اقدامات یک وضعیت تردد ایمن را در سطح راه‌های کشور رقم می‌زند، تصریح کرد: در سطح کشور و توسط ۱۵۲۳ تیم کنترل نظارت، ۱۰ هزار و ۱۴۴ دستگاه اتوبوس رصد شده که پرونده های تشکیل شده به کمیسیون تخلفات ارسال شده است. این مسئول اظهار کرد: از لحاظ بیشترین تخلفات شناسایی شده و همچنین در حوزه کنترل و نظارت، استان بوشهر رتبه دوم را در کشور کسب کرده است.
1 - 10بعدی
منوي اخبار